Телевізійники та рекламодавці використовують дірку в Законі «Про рекламу», яка дозволяє алкогольне спонсорство
Загальновідомий факт, що Україна з дитячого алкоголізму - одна з перших в Європі. Причин цього ганебного явища багато, але, на думку фахівців, одна з основних - реклама по ТБ і радіо.
Перегляд навіть провідних дитячих каналів, зазвичай, супроводжується рекламою горілчаних виробів. Причому рекламується горілка різних марок. Мовляв, вибирайте, дітки, що вам більше подобається!
Що каже закон?
У відповідності до ч. 2 ст. 22 Закону «Про рекламу» з 6:00 до 23:00 реклама алкогольних напоїв по радіо і телебаченню заборонена!
Наразі телевізійні канали використовують «дірку» в Законі «Про рекламу»: абзац 2 частини 4 статті 22 дозволяє спонсорування теле-і радіопередач з використанням товарних знаків, під якими випускаються алкогольні напої.
Фахівці задають інше питання: «Чи знайомі творці мультиплікаційних чи художніх фільмів для дітей з фактом «спонсорування» алкогольною компанією перегляду свого витвору?»
Занепокоєння полягає ще й в тому, що рекламні образи, побачені при перегляді цікавого мультфільму, також викликають живий інтерес у дітей. Але прищеплювати інтерес до алкоголю з дитячого віку - злочин.
Наразі харківські юристи підготували скаргу до Антимонопольного комітету України (АМК України) з огляду на надані зазначеному органу повноважень щодо контролю за дотриманням правил конкуренції. Реклама алкоголю в денний час вважається недобросовісною рекламою. А недобросовісна реклама - це несумлінна конкуренція. Адже незаконно рекламуючи свій продукт, алкогольні виробники отримують в результаті незаконні доходи, як і розмістивши незаконну рекламу телеканали. Тим самим вони отримують незаконне перевагу над законослухняними виробниками і телевізійниками. Протидія таким явищам знаходиться в компетенції АМК України.
Після того, як розміщена у відкритому доступі скарга отримала багато відгуків (як позитивних, так і негативних) користувачів «Харьковфорума», я допрацював текст скарги таким чином, щоб її можна було використовувати для будь-якого випадку реклами алкоголю в «заборонене» час - як по телебаченню, так і по радіо. Ознайомитися з текстом скарги можна
за посиланням
.
Будь-який бажаючий може роздрукувати цей текст, внести в нього дані про конкретне порушення, свої дані і направити скаргу в АМК.
А як же бути з дозволом в Законі «Про рекламу» на спонсорство телепередач алкогольними брендами? По-перше, в більшості випадків простими оголошеннями про спонсорство недобросовісні рекламщики не обмежуються, і звучить відверта пряма реклама. По-друге, сприйняття реклами - явище суто об'єктивне, і навіть рафінована «оголошення про спонсорство» його споживач може суб'єктивно сприйняти як рекламу бренду. І виробник такої «реклами» зобов'язаний це враховувати.
Тому давайте надамо уповноваженому державному органу розбиратися, де реклама, а де спонсорство. Штрафи АМК накладає чималі (до 5% річного виторгу), тому є ймовірність, що «ціна питання» таки зупинить безсовісних «кріейтеров».
Здоров'я дітей - найвища цінність для батьків. Закликаю відповідальних батьків подбати про здоров'я своїх дітей і прийняти участі в очищенні українського теле-і радіоефіру від реклами алкоголю. Цим ми зробимо майбутнє наших дітей хоч трохи кращим!
Джерело:
Телекритика
Автор:
Елена Беденко-Зваридчук
Просмотров (2602)
11.01.2013
Ключевые слова:
дитячий алкоголізм, недобросовісна конкуренція, реклама на телебаченні, дитячий канал