000
Медико-правовой портал 103-law.org.ua
проект компании МедАдвокат

Примусове відпрацювання лише для випускників-медиків. Робимо зміни своїми руками!

10.07.2015
Комментировать


Шановні студенти та випускники медичних внз бюджетної форми навчання, а також ваші батьки!


У квітні цього року внесено зміни до Постанови КМУ від 22 серпня 1996 року № 992 «Про Порядок працевлаштування випускників вищих навчальних закладів, підготовка яких здійснювалась за державним замовленням» та Закону України "Про вищу освіту" 
із зобов'язанням лише випускників медичних внз відпрацьовувати за державним замовленням .

Ознайомитися з текстом Постанови № 992

Ознайомитися із текстом ЗУ "Про вищу освіту"

Зазначимо, що до положень Наказу МОЗ України від 25.12.1997 р. № 367 "
Про затвердження Порядку працевлаштування випускників   державних вищих медичних (фармацевтичних) закладів освіти, підготовка яких здійснювалась за державним  замовленням" змін не внесено, тому виникає до кінця не зрозуміла ситуація із направленням на відпрацювання випускників-бюджетників фармацевтичних внз.

Ознайомитися із Наказом № 367
 
Міжнародними документами та Конституцією України передбачено заборону дискримінації за будь-якою ознакою. У випадку виключного зобов'язання відпрацьовувати за державним розподілом випускників медичних внз , виникає дискримінація за формою навчання у виші.

Однак на сьогодні залишаються "нормальною" практика примусового підписання Угод про відпрацювання із студентами-першокурсниками, які досить часто є неповнолітніми особами та укладання ними такої Угоди має визнаватися у судовому порядку не дійсним, а також переважна більшість суддів виносить заочні рішення (без розгляду справи по суті) із зобов'язанням випускників-медиків або відпрацювати за розподілом без забезпечення побутових умов та робочого місця необхідним оснащенням, або відшкодувати державі грошові коштів на підготовку у внз.

На разі, в Україні створено Громадський рух "Медичні працівники ПРОТИ примусового відпрацювання" , метою діяльності якого є забезпечення прав медичних працівників, у т.ч. на вільний вибір місця роботи та скасування примусового відпрацювання за нинішньою системою.

Рухом підготовлено звернення до нардепів України та текст подання до Коституційного суду України .

Кожен бажаючий може долучитися до цієї ініціативи!


Робимо зміни своїми руками!




Автор: Елена Беденко-Зваридчук Просмотров (12130) 10.07.2015 Теги: примусове відпрацювання, дискримінація, примусова праця, державне замовлення
Добавить коментарий
Коментарии (22)

  Андрій  31.07.2018
Доброго дня! Підкажіть будь-ласка, де я можу знайти шаблон договору про відпрацювання 3-х років?
  михаил  25.07.2016
Пiдскажiть, чи буде мені зараховано відпрацювання 3 роки,якщо я переведуся на 0,5 ставки?
  Володимир  01.07.2016
Дякую за відповідь! Скажіть будь-ласка, чи є якийсь нормативний документ, яким передбачено порядок зміни місця розподілу/перерозподілу окрім Наказу №367 (в даному наказі зазначено лише те, що питання зміни працевлаштування випускників вирішується між державними замовниками і контрольні функції покладаються на МОЗ). А також, перерозподіл при зміні сімейного становища обов’язок чи лише право для «органів розподілу»? Якщо Вам не важко, дайте будь-ласка якісь посилання на нормативно-правові акти.
  Олена  01.07.2016
Добрий день! При зміні сімейного становища виникає підстава для зміни місця розподілу
  Володимир  01.07.2016
Добрий день! Підкажіть будь-ласка, якщо випускник (лікар-педіатр) був направлений на роботу у сільську місцевість і пропрацювала там рік, а потім вийшла заміж за військового, який проходить службу у іншій місцевості, чи має вона право розірвати угоду та вимагати довідку про надання можливості самостійного працевлаштування?
  Олена  07.06.2016
Добрий день! Якщо Ви не мали державного розподілу, то відпрацьовувати Ви не повинні. Маєте право просто звільнитися.
  Віка  02.06.2016
Здраствуйти. Якщо я була державником. І роботу знайшла сама. Мене з навчпльного закладу не направляли. І я vвідпрацювала 2 роки м/с. Чи маю право я звільнитись. Чи потрібно ще відпрацювати.
  Олена  01.04.2016
Добрий день! Вдячна за Вашу зацікавленість. Наразі, я зараз готую колективний позов до Європейського суду з прав людини щодо визнання державного розподілу примусовою працею. Якщо маєте бажання долучитися до кола заявників, відпишіть нам на пошту office@med-advokat.com.ua Подання позову є безкоштовним.
  Олена  01.04.2016
Добрий день! Вдячна за Вашу зацікавленість. Наразі, я зараз готую колективний позов до Європейського суду з прав людини щодо визнання державного розподілу примусовою працею. Якщо маєте бажання долучитися до кола заявників, відпишіть нам на пошту office@med-advokat.com.ua Подання позову є безкоштовним.
  Иван  01.04.2016
Я Вам так скажу випускників поставили на коліна: або шуруєш в село або поверни 150 тис гривень за навчання. Скажіть будь ласка люди добрі це так про Нас держава піклується? Це так тепер робиться в демократичному скспільстві? Коли Ми втратили гідність, право голоса? Вища освіта для мене була спасінням вирватись з маленького села де немає нічого крім чарки і шприців, я працював в обл. лікарні у ВРІТ рятував життя людям , дивився на профі свого діла, а тепер моє світле майбутнє- амбулаторія без електрики і опалення. Нашим міністрам і головам обл.здравів тільки язиком чесати Шо усе добре все гаразд сімейна медицина переможе зло і т д. Я вже не патріот скажу чесно, нікому нафіг не потрібні проблеми бюджетників. Нам би своєчасно поділити парламентські крісла, отримати транш від США. А люди хай самі якось виживають. Кого цікавлять проблеми лікарів? Тільки самих лікарів. Дістало жити на 1700грн, це просто виживання...
  Андрій  09.08.2015
Як мені вернути жінку в сім'ю? вона там заробляє копійки, а звільнитись не може! знімають з зарплати всьо що можуть 900-1000 грн в місяць лишається, а на роботу все за свої гроші купляти треба і постійно на щось гроші збирають! хтось уявляє як на цю суму жити не говорячи про те що зарплати затримують і дають по частинам!? КОЛИ ВІДМІНЯТЬ ЦЕ РАБСТВО? Хто знає відпишіться!
    15.07.2015
З практичної точки зору - Ви абсолютно праві. Але треба звертатися до МОЗ про перегляд критеріїв баз заочного стажування під час інтернатури.
  Наталія Іванівна  15.07.2015
А я думаю, потрібно повернути інтернатуру в районні заклади, за 2-3 роки інтернатури лікарі інтерни та і громади визначаться з житлом, дехто створить сімю і на момент закінчення інтернатури 70% запитань відійде. А сьогодні інтернатура проходить на рівні обласних закладів і коли потрібно їхати за місцем роботи виникає маса проблем. Хоча з позицією законодачого закріплення відпрацювання медичних працівників я теж не згодна. Це не приведе до вирішення питання забезпечення медичними працівниками сільських закладів.
  Елена  15.07.2015
Я розумію, що ми переживаємо складні часи економічної кризи. Але ці випробовування мають змусити нас змінити своє мислення та шукати альтернативи. Наприклад, місцеві громади, які піклуються про майбутнє, не продають житло після смерті одинокої людини (громада-спадкоємець), а переводять це житло у так зване "відомче", яке надають молодим фахівцям, що приїхали до них працювати. У разі дефіциту обладнання - знаходять грантодавців (державні гранти, гранти від іноземних неурядових інституцій тощо). Тому, ті, хто мають намір зацікавити лікаря/медсестру/вчителя до сталої роботи в цій місцевості (понад 3 роки відпрацювання), створюють необхідні умови. А ті, хто вважає, що держава все рівно загонить до них молодого фахівця хоча б на 3 роки, - про забезпечення умов та майбутнє громади особливо не піклуються. І ще одне: на сьогодні залишилося відпрацювання ТІЛЬКИ медичних працівників. Це реальна дискримінація за фахом підготовки.
  Елена  15.07.2015
Шанована Наталіє Іванівно, щиро вдячна за продовження дискусії. До нашого ресурсу надходять численні звернення від випускників, направлених до сільської місцевості, які не можуть приступити до роботи з кількох причин: 1) відсутність задекларованого житла (пропонують жити в амбулаторії/тубдиспансері або знімати житло за власний кошт, при цьому орендна плата перевищує зарплату); 2) відсутність умов праці. У коментарі - продовдження
  Елена  15.07.2015
Я розумію, що ми переживаємо складні часи економічної кризи. Але ці випробовування мають змусити нас змінити своє мислення та шукати альтернативи. Наприклад, місцеві громади, які піклуються про майбутнє, не продають житло після смерті одинокої людини (громада-спадкоємець), а переводять це житло у так зване "відомче", яке надають молодим фахівцям, що приїхали до них працювати. У разі дефіциту обладнання - знаходять грантодавців (державні гранти, гранти від іноземних неурядових інституцій тощо). Тому, ті, хто мають намір зацікавити лікаря/медсестру/вчителя до сталої роботи в цій місцевості (понад 3 роки відпрацювання), створюють необхідні умови. А ті, хто вважає, що держава все рівно загонить до них молодого фахівця хоча б на 3 роки, - про забезпечення умов та майбутнє громади особливо не піклуються. І ще одне: на сьогодні залишилося відпрацювання ТІЛЬКИ медичних працівників. Це реальна дискримінація за фахом підготовки.
  Елена  15.07.2015
Шанована Наталіє Іванівно, щиро вдячна за продовження дискусії. До нашого ресурсу надходять численні звернення від випускників, направлених до сільської місцевості, які не можуть приступити до роботи з кількох причин: 1) відсутність задекларованого житла (пропонують жити в амбулаторії/тубдиспансері або знімати житло за власний кошт, при цьому орендна плата перевищує зарплату); 2) відсутність умов праці.
  Елена  15.07.2015
Я розумію, що ми переживаємо складні часи економічної кризи. Але ці випробовування мають змусити нас змінити своє мислення та шукати альтернативи. Наприклад, місцеві громади, які піклуються про майбутнє, не продають житло після смерті одинокої людини (громада-спадкоємець), а переводять це житло у так зване "відомче", яке надають молодим фахівцям, що приїхали до них працювати. У разі дефіциту обладнання - знаходять грантодавців (державні гранти, гранти від іноземних неурядових інституцій тощо). Тому, ті, хто мають намір зацікавити лікаря/медсестру/вчителя до сталої роботи в цій місцевості (понад 3 роки відпрацювання), створюють необхідні умови. А ті, хто вважає, що держава все рівно загонить до них молодого фахівця хоча б на 3 роки, - про забезпечення умов та майбутнє громади особливо не піклуються. І ще одне: на сьогодні залишилося відпрацювання ТІЛЬКИ медичних працівників. Це реальна дискримінація за фахом підготовки.
  Елена  15.07.2015
Шанована Наталіє Іванівно, щиро вдячна за продовження дискусії. До нашого ресурсу надходять численні звернення від випускників, направлених до сільської місцевості, які не можуть приступити до роботи з кількох причин: 1) відсутність задекларованого житла (пропонують жити в амбулаторії/тубдиспансері або знімати житло за власний кошт, при цьому орендна плата перевищує зарплату); 2) відсутність умов праці.
  Наталія Іванова  15.07.2015
Добрий день, Олено. Я згодна з Вами, що паотрібно будувати адекватні відносини, покращувати умови, забезпечити достойну заробітну плату.... Хоча, зважаючи на сьогоднішню картину із фінансуванням медицини на районних рівнях, думаю це казки Ганса Крістіана Андерсена. І не потрібно так буквально трактувати село. За мої 10 років у сільській медицини жодному не пропонували спати на вулиці і працювати на лавочці. А з 20 вивчених інтернів, які не відмовились від скромної заробітної плати на період інтернатури, до роботи приступили 8.
  Елена  15.07.2015
Добридень, Наталіє Іванівно! Для того, щоб сільска громада не відчувала себе дискримінованою через відсутність лікаря, медсестри чи вчителя, необхідно попіклуватися про забезпечення побутових та робочих умов цим фахівцям. Самі подумайте про те, що змусити приїхати молодого фахівця (залякати його, як це робиться впродовж багатьох років) досить просто. Тільки молодий фахівець не може жити просто неба та надавати громаді медичні чи освітні послуги, використовуючи для цього повітря. От про це і йде мова. Всі потреби держави (читати ГРОМАДИ) мають вирішуватися не примусом та дискримінацією, а через побудову адекватних відносин.
  Наталія Іванова  15.07.2015
Звичайно відправляти випускників медичних ВУЗів у глибоке село здається дискримінацією. А 2 чи 3 роки витрачати кошти маленького сільського закладу, де працівникам не виплачують індексацію і середня заробітна плата лікаря така, як у санітарки в приватній клініці, а потім перерозподілитись через МОЗ у Одесу, ,,, і залишити сільських людей зовсім без лікаря - це не схоже на дискримінацію за ознаккамі місця проживання???


Актуально


24.10.2016
Соціальний пакет для київського медика у 2017 році

13.10.2016
Особливості правового регулювання репродуктивної медицини та сурогатного материнства. Чи потрібні зміни?

22.08.2016
Новий зір отримають воїни АТО, учасники революції Гідності, члени їх сімей, а також малозабезпечені громадяни України